HTML

Furcsa, extrém, egyedi autók

A valaha gyártott legegyedibb, legexklúzivabb, legfurcsább, legextrémebb, és legviccesebb autók blogja.

Friss topikok

  • kicsi: eza autó nem jó de furcsa (2008.08.05. 12:52) A Climax

Linkblog

Archívum

Sabino Design B3

2008.01.17. 22:56 hihetetlenautók

 

2006 végén rukkolt elő a Sabino Design a B3 terveivel, ami a holland gyártók első, és egyben legfontosabb munkája. A B3-tól azt remélik, hogy felkelti az autórajongók figyelmét szerte a világon, és visszahozza számukra a befektetett időt, és nem utolsó sorban a befektetett pénzt. A Sabino Design B3 egy agresszív kinézetű coupe, melyben ötvöződnek az európai és tengerentúli stílusjegyek is, a szemlélő pedig egy önmagában modern, mégis retro stílusú autót vélhet felfedezni a modellben.

A vonalvezetés a klasszikus Corvette formát követi, a hosszú motorháztető a Dodge Viperre hajaz, az autó hátulja pedig szinte a TVR másolata. A B3-as egyedisége a sötét, csillogó fekete festésében, a körkörös szélvédőben, és a félkörívben húzódó világításban rejlik, viszont a hátsó lökhárítóba épített kettős króm kipufogók újra egy másik klasszikust, az Aston Martint juttatják eszünkbe.

Leginkább az lehet a benyomásunk, hogy a holland tervezők a siker érdekében megpróbálták a sportautók stílus-, és vonaljegyeit egymásba gyúrni. Az, hogy a holland Úriemberek munkája meghozza-e az elvárt eredményt, az a közeljövőben ki fog derülni. Technikai adatokkal sajnos nem tudunk szolgálni.

Szólj hozzá!

A Climax

2008.01.17. 22:38 hihetetlenautók

 

 

 

 

 

 

Kezdjük egy pehelysúlyú szuperautóval, melyet egy turbófeltöltős, etanol meghajtású boxermotor repít.

Az autót az ötvenes évek végi legendás Cooper Climax F1 ihlette. A Climax modern változata, bármennyire is különös kinézetű, továbbviszi a Brit sportkocsik hagyományát egy sportautó rajongó agyából kipattant formával. Az autó első ránézésre úgy néz ki, mint egy modern szolárium gép négy kerékkel, de ha jobban megnézzük, észrevehetjük a formában rejlő szépséget. A motor hamar felpörög, 0-ról 100-ra 3,4 másodperc alatt gyorsul, köszönhetően az 546 kilógrammos súlyának, és a motorban dübörgő 270 lóerőnek.

Az etanollal működő motor teszi az utakon vadállattá, a piacon versenyképessé a Climaxot, melynek paraméterei a Lotus Elisehez hasonlíthatóak. A súly lóerő arány szinte elképesztő, 1 lóerőre mindösszesen 2 kg jut, aminek a Climax hihetetlen fürgeségét köszönheti. A beépített fedélzeti számítógépen, a Climax Control nevű saját motorvezérlési program segítségével a sofőr módosíthatja a motor karakterisztikáját, evvel elérve azt, hogy a közutakon is úgy viselkedjen az autó, mintha egy versenypályán róná a kilométereket.

A könnyű karosszéria, a merev váz, a minimális rugózás biztosítja a Climax alapvetően jó kiállását és egyensúlyát. A Climax őrzi a brit motorsport hagyományait, ám fél szemmel már a jövőbe tekint. 

A Climax egyedi vezetési élményt nyújt, a megjelenésében figyelemfelkeltő a szélvédő és az oldalsó ajtók hiánya, valamint figyelemre méltó az ár-hatékony üzemanyag használat. A vezető bepattan az ülésbe, padlóig nyomja a gázt, az adrenalin löketek végigjárják a testét, és az aszfalt felett 18 cm-re található ülésben szinte eggyé válik az úttal. Ez a csodálatos Le Mans típusú versenyautó egy szélsőséges érzetet ad a sebességnek.

Adatok:

Motor: Etanol meghajtású négyhengeres boxermotor

(V8 szintén elérhető)

Teljesítmény: 198kw @ 6500rpm

Nyomaték: 354nm @ 3600rpm

Váltó: Manuális 5 sebességes

0-100km/h: 3.4 mp

Max. Sebesség: 257km/h

Súly: 546kg

Kerék: 18-inch Dymag szén/magnézium felni

Első: 215/35 18

Hátsó: 235/35 18

Fékberendezés: Alcon fékrendszer

Elülső: 304mm

Hátsó: 280mm

 

1 komment